نمایش آنلاین برنامه های آموزشی ، فرهنگی و سرگرمی

آموزش برنامه نویسی با Small Basic (اسمال بیسیک)


خرداد ۱۵, ۱۴۰۳

فصل اول : مقدمه

اسمال بیسیک (Small Basic ) و برنامه نویسی برنامه نویسی کامپیوتری،  فرآیندی برای ایجاد نرم افزارهای کامپیوتری با استفاده از زبان های برنامه نویسی می باشد. […]
خرداد ۱۵, ۱۴۰۳

فصل دوم : تحلیل و درک اولین برنامه ای که نوشتیم

ماهیت یک برنامه کامپیوتری چیست؟ یک برنامه کامپیوتری، مجموعه ای از دستورالعمل ها برای کامپیوتر است. این دستورالعمل ها دقیقاً به رایانه می گویند که چه […]
خرداد ۱۵, ۱۴۰۳

فصل سوم : متغیرها

استفاده از متغیرها در برنامه آیا بهتر نیست که برنامه ما بتواند به جای گفتن کلمه “Hello World” به صورت عمومی، ابتدا نام کاربر را پرسیده […]
خرداد ۱۷, ۱۴۰۳

فصل چهارم : دستورات شرطی و انشعاب

دستور If اگر به اولین برنامه خود برگردیم، آیا جالب تر نیست که به جای گفتن کلی Hello World، بتوانیم “صبح بخیر دنیا” یا “عصر بخیر […]
خرداد ۱۸, ۱۴۰۳

فصل پنجم : حلقه ها

حلقه For بیایید نگاهی دوباره به برنامه ای که در فصل قبل نوشتیم، بیاندازیم: i = 1 :start TextWindow.WriteLine(i) i = i + 1 If (i […]
خرداد ۱۸, ۱۴۰۳

فصل ششم : برنامه نویسی گرافیکی

تاکنون در تمام مثال‌هایمان، از TextWindow برای نمایش خروجی برنامه های Small Basic استفاده کرده‌ایم. با این حال، Small Basic دارای مجموعه‌ای از قابلیت‌های گرافیکی قدرتمند […]
خرداد ۱۹, ۱۴۰۳

فصل هفتم : نوشتن برنامه های سرگرمی با اشکال

ما در این فصل با هر آنچه که تا کنون آموخته ایم کمی سرگرم خواهیم شد. این فصل شامل نمونه‌هایی است که راه‌های جالبی را برای […]
خرداد ۲۱, ۱۴۰۳

فصل هشتم : گرافیک لاک پشتی

زبان برنامه نویسی لوگو در دهه ۱۹۷۰، یک زبان برنامه نویسی بسیار ساده اما قدرتمند به نام Logo وجود داشت که فقط توسط چند محقق استفاده […]
خرداد ۲۴, ۱۴۰۳

فصل نهم : زیربرنامه ها

زیربرنامه ها اغلب در هنگام نوشتن برنامه‌ها با مواردی برخورد می کنیم که مجبور می‌شویم مجموعه‌ای از مراحل را بارها و بارها اجرا کنیم. در این […]
خرداد ۲۵, ۱۴۰۳

فصل دهم : آرایه ها

مرور متغیرها تا به حال باید به خوبی با نحوه عملکرد متغیرها آشنا شده باشید. بیایید اولین برنامه ای که با متغیرها نوشتیم را دوباره مرور […]
خرداد ۲۵, ۱۴۰۳

فصل یازدهم : رویدادها

رویدادها (Events) در دو فصل اول اشیایی را معرفی کردیم که دارای خواص (Properties) و عملیات (Operations) هستند. علاوه بر خواص و عملیات، برخی از اشیاء […]
خرداد ۲۵, ۱۴۰۳

ضمیمه A : رنگ ها

در اسمال بیسیک به سه روش می توان رنگ ها را تنظیم کرد: -استفاده از نام های رنگی از پیش تعریف شده مانند:  “GraphicsWindow.BrushColor = “Red […]

برای مشاهده و دریافت فیلم های آموزشی اسمال بیسیک روی تصویر زیر کلیک نمایید.

 

آموزش برنامه نویسی به مبتدیان با اسمال بیسیک

بازگشت به صفحه مجله اینترنتی تیناسافت